Zoeken

Barcelona

Klik hier voor de foto's van deze reis.

DAGVERSLAG woensdag 26-09-2018

Het eerste deel van de dag moesten we zelf invullen, met mijn groepje zijn we  naar camp nou geweest, waarna we naar het museum over het oude el born zijn geweest. Na daar een tijdje geweest te zijn was het al bijna lunchtijd, dus gingen we naar een mooi park en zijn we daar wezen eten. We moesten om 14 uur verzamelen bij het Miro museum. Om daar te komen moesten we met een treintje naar de berg Montjuïc. Het museum had vreemde kunstwerken zoals bijvoorbeeld 1 lijn op een canvas.
Na het museum zijn we met een deel van mijn groepje naar het kasteel op de berg geweest, het uitzicht was daar erg mooi. We hebben gegeten in een Catalaans restaurant.
De avond activiteit was een wandeltocht door Barcelona, de gids vertelde van alles over het vroegere Barcelona.
Onderweg naar deze tocht liep een deel van de groep verkeerd.
Dit kwam omdat meneer Brandt de verkeerde metro in liep.

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---

DAGVERSLAG dinsdag 25-09-2018

We werden wakker, en toen stond er om 8:30 een lekker ontbijtje op ons te wachten. Na deze lekker op te eten gingen we een fietstochtje maken. Het was wel tof, want we gingen door de straten van Barcelona heen. Na deze fietstocht was de keus om naar de sagrada familias te gaan. Hier zijn 2 hele leuke leerlingen in een tuctuc gegaan, en hebben zo een rondje gereden. De andere leerlingen konden naar het huis van Gaudi. Na deze gedaan te hebben gingen we lekker uiteten, hier konden we pizza, pasta en salade eten. Iedereen ging natuurlijk voor pizza! Nadat we dat hadden gedaan werden we weer opgesplitst, we gingen een sport&spel volgen of naar een skatepark. Hierna konden we rond een uur of 21:00 nog lekker wat voor onszelf doen doen tot 23:00!

Kusjes Iris, Lauret & Milou

DAGVERSLAG maandag 24-09-2018, groep 7

Vanochtend kwamen 10:40 kwamen we aan op Barcelona airport. Na lang wachten op de metro kaartjes gingen we reizen naar het sport hotel. We lieten Bruno achter in de metro, dit noemen we ‘een brunootje’. Eenmaal aangekomen in het hotel, gingen we meteen naar de kamers. Vervolgens gingen we lekker naar de supermarkt om lekker eten in te slaan. Andreas is vandaag jarig dus hij trakteerde ons lekker. Om 14:30 gingen we met de metro naar de Ramblas. Daar hebben we een speurtocht gedaan. Hieronder de foto’s. Onze geliefde mentor stuurde ons nog extra opdrachten via WhatsApp. Door meneer Robbe gingen we daarom ook gezellig met een Spaanse hond op de foto. Nadat we de speurtocht hadden afgerond en de mcdonald’s in Barcelona onveilig gemaakt hadden, gingen we lekker bijkomen in de zon.

In de avond hebben we ergens in de stad Barcelona paella gegeten. Tevens hadden we ook gezongen voor Andreas. ‘S avonds hebben we nog gezellig wat spelletjes gespeeld met wat mensen.