Zoeken

Bericht geplaatst op: 26-9-2017

Nieuws

Barcelona, zondag 24 september

Wij begonnen onze dag met een vroege vlucht! We moesten om 5:45 verzamelen op Schiphol.
Iedereen was op tijd en alles liep eigenlijk volgens plan.
Eenmaal in het vliegtuig om 8:10, stegen we met een klein halfuurtje op.
We kregen wat te drinken en te eten.
Om precies 10:13 waren wij geland op het vliegveld in Barcelona.
Toen zijn we met de metro richting het hotel gegaan. Alles Zag er top en netjes uit! We hadden nette kamers. En alles was prima geregeld.
Na het bezoek aan het hotel zijn we richting Ramblass gegaan en hebben we daar een speurtocht moeten doen. Met je groepje maakte je de opdrachten en kreeg je van je begeleider elke keer een crazy- opdracht die je zo origineel mogelijk moest uitvoeren.
Na deze leuke speurtocht zijn we naar een restaurantje gelopen, en hebben we daar gegeten.
Of het lekker was? Mwhaa, was niet zo..maar goed daar kon niemand wat aan doen, zowel wij niet als de docenten. Het lag meer aan het restaurant die zo’n grote groep gewoon niet aankon. Ze moesten gewoon cola bijhalen in een supermarktje. Na het eten mochten we tot 9 uur nog even iets voor ons zelf doen, en zijn daarna richting het hotel gelopen.

Kortom een leuke eerste dag, maar wel een lange dag!

Om 7 uur ‘s ochtends werden wij gewekt door het geluid van onze wekker, waarna zich een strijd ontfermde over wie als eerst mocht douchen. Na het ontbijt was het tijd om op pad te gaan en onze eerste stop was de Sagrada Familia. Helaas was het hier erg druk en hebben we alleen de buitenkant kunnen bewonderen. Gelukkig is er nog wel plek voor morgen :-). Hierna hebben we ons verschillende kleinere groepen opgesplitst. Wij waren eerst naar verschillende huizen van Gaudi gelopen, die gekenmerkt worden door hun curvende architectuur en gebruik van mozaïek. Wij vervolgden onze tocht over de Ramblas en kwamen bij de beroemde Mercat de la Boqueria. De Mercat de Boqueria is een markt waar veel eten, en met name tapas, verkocht wordt. Wij kochten een fruitshake, liepen wat rond en kwamen even later bij een bakker terecht waar we gelunched hebben. Hierna werd er een bezoek aan een groot winkelcentrum gebracht. Het echte hoogtepunt van de dag was echter de fietstour door de stad. Met onze gids kregen we een uitgebreide rondleiding door de stad, die trouwens veel minder fietsvriendelijk is dan wat we in Nederland gewend zijn. Er werd uitgebreid stilgestaan bij het onafhankelijkheidsreferendum van volgende week en welke oorzaken en gevolgen hieraan gebonden zitten. Ook werd ons verteld wat Gaudi en Star Wars met elkaar gemeen hebben. Het was een leuke rit met een hoop (bijna) botsingen. In de avond was het tijd om wat te gaan eten. Maar eerst werd er nog een uitleg gegeven over een foto-workshop die we voor en na het eten moesten uitvoeren. Eenmaal in het restaurant hadden we een keuze uit verschillende soorten pizza’s en burgers. De Champions League wedstrijd die op tv was werd natuurlijk ook nauwlettend gevolgd. Na het eten maakten we de opdracht af en gingen we de Champions League wedstrijd verder afkijken.

Door: Dave van Altena 5V2

Beste lezers,
Vandaag ga je een kijkje nemen in het leven dat studenten leiden in Barcelona.
Het gaat goed hier. Hierbij krijgen jullie een dagverslag van wat wij hebben gedaan vandaag. Maar, wie zijn wij?
Dit verslag is geschreven door Mats samen met mijn groepsleden, Rikkie, Tom, Elise, Melissa en natuurlijk Marloes!
Om 7:30 werd ik gewekt door de wekker van Rik (die boven me slaapt) en moest er snel even besloten worden wie een douche ging meepakken. Uiteindelijk zijn twee jongens volgens mij gaan douchen. Om 7:55 uur stonden we klaar voor het ontbijt, wat bestond uit een zompige gepofte rijstkorrels in slappe chocolade melk met wat brood en een muffin. Hierna moesten we ons verzamelen, allereerst wist ik niet waarom. Om 9 uur daar en het bleek dat we moesten kiezen tussen gebouwen die ontworpen waren door Gaudi. We kozen uiteraard voor de Sagrada Familia. Wat was dat leuk.
De kerk had niet genoeg plek voor 57 mensen. Vanaf toen hadden we vrije tijd tot 14:20. Het was toen ongeveer 9:30, dus we hadden alle tijd van de wereld. We gingen direct naar een markt die gister dicht was, en liepen daar rond. We kochten een smoothie (die van mij was mango-citroen). Daarna liepen we over de ramblas. We kwamen bij een lekkere goedkope bakker waar we konden zitten, en nog voor 12 uur zaten we dus aan de lunch. Ik zat toen met Rik, Tom, Ryan en Yvette. Marloes, Elise en Melissa hadden blijkbaar wat beters te doen. Na een lekker broodje te hebben gegeten met water, gingen we weer rondlopen. Aan de haven was een winkelcentrum, waar we de dag daarvoor ook naartoe waren geweest. Toen hadden we er eventjes gegeten, maar nu gingen we voor Tom op zoektocht naar een handdoek. Hij had er namelijk geen mee, de slimmerik. We wilden even Metro-hoppen, maar daar hadden we geen tijd meer voor. We gingen naar een afgesloten plek voor een fietstocht. Groepjes werden gemaakt, en we hadden een gids die af en toe stopte voor een vrij interessante, maar langdradig verhaal. We hadden ook een gesprek over de onafhankelijkheid van Catalonië.
Na de fietstocht hadden we vrije tijd tot we gingen avondeten. Mijn groepje en ik besloten eten en  drinken voor op de kamer in te slaan (bleek een goed idee).
Het avondeten bestond uit een oven pizza of een zelfgemaakte hamburger. De slimme jongen die ik ben, ga ik voor een hamburger (ik ben toch niet gek joh). Tijdens het eten was Real Madrid – Borussia Dormund op de TV in het restaurant. We gingen van tevoren wedden voor de eer op de stand. Dat ik dit verslag schrijf geeft mij de kans om even te zeggen dat ik het letterlijk spot on had. 0-1 in de eerste helft, 1-3 na 90 minuten.
We gingen na het eten nog even de straat op, en we liepen over een vrij brede straat, luisterend naar het orkest van protesterende catalanen, die op potten en pannen sloegen met lepels. Op het ritme dat erop volgde hebben we die goede bars bezocht, om vervolgens weer terug te gaan naar het hostel. Nu gaan we lekker pitten.
Goodnight!

Woensdag 27 september

Vandaag was alweer de 3e dag in Barcelona. We begonnen natuurlijk weer met een ontbijtje om 8:00 uur en daarna mocht je zelf de ochtend inplannen. Wij (Charissa, Inge, Rowan, Danny en Esmee) hadden er voor gekozen om naar het aquarium van Barcelona te gaan. We kregen met ons Barcelona kaartje 4 euro korting bij de ingang en moesten €16 euro betalen inplaats van €20 euro. Eenmaal in het aquarium vonden we het echt tegenvallen. Het was erg klein, veel de zelfde vissen en wat haaien en we waren er erg snel doorheen. We hebben nog wat rondgelopen in de souvenier winkel maar ook deze was een tegenvaller. Toen we uit het aquarium kwamen was het tijd voor lunch. We wilde bij een restaurant eten maar bijna alles was nog gesloten. We hebben toen besloten om nog maar een keer bij de mac donalds te eten. Maar voor de derde keer lunchen bij de mac was toch wel vervelend. Morgen willen we bij een lekker restaurantje eten.

Om 12:30 uur hadden we afgeproken bij het Miro Museum. Wij waren de weg kwijt, maar Mees heeft ons geholpen via de app. Eenmaal bij het museum hebben we een tijdje rondgelopen en heeft de groep de schilderijen bewonderd. Wij hebben hier geen foto’s van gemaakt want we vonden het niet zo interessant :(.

Vlak bij het Miro Museum was de kabelbaan omhoog. Hier zijn we met een hele gezellig groep heen gegaan om bij het kasteel te kijken.

Na de kabelbaan is een deel van de groep het kasteel binnen gegaan maar wij wilde graag naar beneden lopen. Dit was uiteindelijk verder dan we dachten dus zijn we maar met de bus gegaan :). We zijn toen met de bus en metro naar La Rambla gegaan en hier hebben we een hapje en drankje gedaan.

Om 17:45 konden we de kerk Sagrada Familia in. De kerk was erg mooi en we hebben er zeker van genoten.

We hebben gegeten bij een lokaal tentje, midden op een pleintje. Wij hebben zeker lekker gegeten hier. Een steak met patat en pasta bolognese.
We mochten op eigen gelegenheid terug naar het hostel zodat we rustig aan konden doen.
We hebben nog even gezellig met ons groepje gezeten en zijn daarna terug gegaan naar onze eigen kamers om lekker te douche, zodat we morgen weer fris en fruitig zijn. Na dit verslag gaan we lekker slapen. Truste!

Geschreven door Esmee van Druten 5H1 en Charissa van Bakel 5H2
Groepje: Inge van Kouteren, Danny Bomhof, Rowan Snel, Esmee van Druten en Charissa van Bakel (en soms Mees Vonk)