We zijn uit de startblokken met onze nieuwe leerlijn Digital Discoveries!
De eerste les was gelijk een mini-project waarbij de leerlingen hun creativiteit mochten laten zien met een eigen verzonnen verpakking, maar niet zomaar één! In opdracht van Albert Heijn – die in de toekomst boodschappen via drones wil bezorgen – moesten onze brugklassers en tweedejaars een verpakking ontwerpen voor een ei. De verpakking moest ervoor zorgen dat het ei heel bleef, zelfs na een val van de eerste verdieping. Want laten we eerlijk zijn, niemand zit te wachten op gebroken eieren in hun bezorging!
Het resultaat? Eén brugklasei heeft de zwaartekracht overleefd (hoera!) en bij de tweedejaars waren er maar liefst drie eieren die ongeschonden de val trotseerden. Misschien moeten we die leerlingen maar inhuren voor het volgende productontwikkelingsproject van Albert Heijn.
Na dit vliegende startsein zijn onze leerlingen begonnen in hun eigen Universum, waar ze zelfstandig aan de slag kunnen met uiteenlopende thema’s. Of ze nu kiezen voor gamedesign, programmeren in Python of HTML, een 3D-wereld ontwerpen of nog veel meer—de mogelijkheden zijn eindeloos!
“Onze leerlijn heeft ook een eigen mascotte! Maar ja, zo’n held kan natuurlijk niet naamloos blijven. Daarom doen alle Digital Discoveries leerlingen mee aan een prijsvraag om de ultieme mascotte-naam te verzinnen. De leerling die de meest briljante, grappige of meest geniale naam verzint wint ook nog een prijsje.
Volgende week starten de leerlingen met hun eerste grote project van dit jaar: de Lego League. Wat dat precies inhoudt en wat ze dan al voor elkaar hebben gekregen, vertellen we de volgende keer.